AKTUALNOŚCI / ARTYKUŁY

Zaufanie do firmy to filar sukcesu - Polisa- Życie


Polisa- Życie” TU S.A. Vienna Insurance Group - pierwszym laureatem w konkursie Max Media – Firma Dobrze Zarządzana

Zarząd spółki stawia na ciągły bezpieczny i stabilny rozwój spółki. Plan jest konsekwentnie realizowany od początku działalności firmy, więc nie ma zaskoczeń ani nagłych zwrotów. U nas pociąg zmierza do jednego celu i jedzie we właściwym kierunku oraz tempie – mówi Jadwiga Szermach, dyrektor Departamentu Sprzedaży w firmie Polisa Życie TU S.A. Vienna Insurance Group

Czym jest dobre zarządzanie zgodnie z polityką spółki, która została pierwszym laureatem konkursu Firma Dobrze Zarządzana?

–Dobre zarządzanie to przede wszystkim współpraca z ludźmi – pracownikami, klientami, agentami, którzy są słuchani i szanowani oraz mają duży wpływ na to, co dzieje się w spółce. Zgłaszane przez nich uwagi mają wpływ na strategię firmy. Komunikacja jest dla nas jednym z kluczowych elementów budowania podstaw dalszego rozwoju. Nigdy nie zrezygnowaliśmy z bezpośredniego kontaktu jako najskuteczniejszej formy tworzenia i utrzymywania relacji w firmie . Mimo, że wiele spraw można załatwić przez telefon lub mailowo, to jestem zwolenniczką osobistych spotkań i rozmowy na żywo – w ten sposób można szczegółowo odpowiedzieć na wszelkie pytania klienta lub agenta, rozwiać wątpliwości i w efekcie najlepiej zbudować zaufanie do firmy, a to filar sukcesu.

Są państwo częścią Vienna Insurance Group. Czy ta przynależność przekłada się na stosowane praktyki i wdrożone standardy?

– Z grupy przejmujemy to, co może być zastosowane na naszym specyficznym rynku. Pamiętajmy, że VIG jest firmą z wieloletnią tradycją, a rynek ubezpieczeń życiowych w Polsce na dobrą sprawę wystartował w latach 90., więc możemy mówić zaledwie o 20-letnim doświadczeniu, niezwykle skromnym w konfrontacji z Grupą. Dlatego czerpiemy dla siebie te najlepsze rozwiązania , które według nas mają zastosowanie i mogą się sprawdzić na polskim rynku. Naszym atutem jest umiejętność łatwego dostosowania się do bieżących uwarunkowań ekonomicznych, gospodarczych, politycznych, dzięki czemu szybko reagujemy na wszelkie zachodzące zmiany i dostosowujemy ofertę do zmiennej sytuacji rynkowej. Rozwiązania, które proponujemy, są perspektywiczne, co daje nam przewagę nad konkurencją, tym bardziej że obecnie ludzie są zainteresowani bezpiecznym lokowaniem środków. Powiedzenie „bezpiecznie jak w banku” nie do końca ma dziś pokrycie w rzeczywistości, toteż jest popyt na atrakcyjną ofertę alternatywną.

Kto jest dziś głównym klientem Polisy Życie i jakie produkty są mu oferowane?

– Przede wszystkim klient, który potrzebuje dobrego zabezpieczenia dla siebie i swojej rodziny na lata, kiedy nie będzie już aktywny zawodowo, a jak wiadomo, każdy ma nadzieję, że w tym okresie jego dochody drastycznie nie zmaleją. Drugą znaczącą grupę klientów stanowią osoby, często młode, które dobrze zarabiają i myślą o zabezpieczeniu rodziny kiedy ich zabraknie. Stąd duża – i wciąż rosnąca – popularność tzw. polis ochronnych. Ponadto na każdym kroku przekonujemy się, że dla naszych klientów niezwykle ważne jest bezpieczeństwo ich dzieci i jak najlepsza przyszłość dla nich. Proponujemy więc polisę posagową, z której dziecko skorzysta, np. wybierając wymarzone studia, spełniając marzenia albo mając dobry start w samodzielne życie.

Dobre zarządzanie powinno iść w parze z dobrze dobranym zespołem pracowników. Czy udało się państwu zgromadzić taki skład?

– Tak, mamy szczęście do fantastycznych ludzi, z którymi podejmujemy wieloletnią współpracę. Mamy w firmie bardzo niski poziom rotacji. Może to kwestia szacunku i partnerskiego traktowania każdego, kto zechce się zaangażować, niezależnie od pełnionej funkcji. Myślę, że każdy w firmie odczuwa wsparcie, które jest wpisane w naszą politykę.

Jakie są plany Polisy Życie na najbliższą przyszłość?

– Ambitne. Zarząd stawia na ciągły bezpieczny i stabilny rozwój spółki. Plan jest konsekwentnie realizowany od początku, a to już 21 lat działalności firmy, więc nie ma zaskoczeń ani nagłych zwrotów. U nas pociąg zmierza do jednego celu i jedzie we właściwym kierunku oraz tempie. Staramy się działać rozwojowo i nadążać za zmianami rynkowymi, natomiast nie robimy nic „na wariackich papierach”. Służą temu realne plany sprzedażowe i dobre przygotowanie naszego zespołu. Dbamy, by plany nie przewyższały możliwości, bo cenimy bezpieczeństwo – zarówno swoje, jak i naszych klientów. Nasza długoletnia strategia przynosi oczekiwane rezultaty. Lubimy zmiany, ale unikamy rewolucji, z którymi zawsze wiąże się ryzyko.

Rozmawiał Mariusz Gryżewski naczelny redaktor Wydawnictwa MaxMedia  


Wtecz Do góry