AKTUALNOŚCI / ARTYKUŁY

Żegnaj biała kredo! Czyli kilka słów o tablicach interaktywnych


            Technologia wypiera standardowe formy nauczania. Zeszyty znikają na rzecz laptopów. Bezpośrednie połączenia online z różnych stron świata są w stanie zastąpić każdy film, czy nagranie. Kreda idzie do lamusa na rzecz tablic interaktywnych. Technologia pomaga nie tylko w szkołach. Są też o wersje dla najmłodszych, o czym wiedzą Wesołe Krasnoludki.

Uniwersalne tablice

No właśnie. Czym są te tak zwane tablice interaktywne? Wiele się o nich słyszy, szkoły się nimi chwalą. Potrafią zastąpić telewizor, rzutnik. Po podpięciu do laptopa służą do komunikowania się online. Pozwalają na nanoszenie uwag podczas prezentacji wyświetlanego materiału. Treści są edytowalne. Przede wszystkim jednak są jedną z najskuteczniejszych metod przyciągnięcia oraz utrzymania uwagi uczniów przez dłuższy okres czasu, a także polepszenia efektów nauczania. Kolejna z zalet to ich ogromna uniwersalność. Niezależnie od rodzaju prowadzonych zajęć czy też grupy wiekowej uczniów nauczyciel ma możliwość odpowiedniego dostosowania materiału i osiągnięcia w ten sposób zamierzonego efektu dydaktycznego.

Wielkie technologie w małym przedszkolu

Jeśli wgłębić się w tematykę interaktywnych pomocy dla nauczycieli znajdujemy coś takiego jak podłoga interaktywna. To już nowość, rzecz raczej niespotykana. Jak się jednak okazuje jedno z żorskich przedszkoli postanowiło zainwestować w taką technologię.  Podłoga interaktywna to nic innego jak rzutnik zamontowany do sufitu, który wyświetla treści na podłodze. Urządzenie wykrywa ruchy dzieci i dostosowuje wyświetlane materiały do tego, co dzieci właśnie robią. Daje to między innymi możliwość zbijania balonów poprzez wskakiwania na nie, zabawy w odkopywanie przedmiotów na wyświetlonej plaży, czy granie na instrumentach które są wyświetlone poprzez tańczenie na nich oraz wiele. Innymi słowy- nóstwo radości i edukacje poprzez zabawę w nowoczesny sposób - oto, co może zaoferować… podłoga! Gry i animacje wprowadzają dzieci do magicznego świata w którym wszystko jest możliwe.

Co na to psycholodzy oraz pedagodzy?

Możliwości interaktywnej podłogi wzbudziły zainteresowanie specjalistów z Katedry Psychologii Rozwoju Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Skupiła się również na niej kadra zarządzają Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych. Szereg przeprowadzonych badań wykazał korzystny wpływ na badaną grupę dzieci. Stwierdzono, że gry i zabawy przeprowadzane w formie interaktywnej podłogi wpływają na spostrzegawczość, koordynację i orientację przestrzenną u dzieci. Podłoga interaktywna jest również doskonałym narzędziem rehabilitacyjnym, wspomagającym codzienne specjalistyczne ćwiczenia w zakresie poznawczym jak i ruchu.

Dzieci z Anglojęzycznego Przedszkola Wesołe Krasnoludki już korzystają z możliwości podłogi interaktywnej, a Wasze?

 

 

 

 


Wtecz Do góry